شرکت پروکتر اند گمبل شرط میبندد که مصرفکنندگان جهان از قیمتهای بالاتر کالاهای خانگی از پوشک پمپرز گرفته تا تیغهای ژیلت دلسرد نشوند.
شرکت محصولات مصرفی مستقر در سینسیناتی گفت فروش در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر در مقایسه با سال قبل 6 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن ناشی از بزرگترین افزایش میانگین قیمت این شرکت از بهار 2019 بوده است.
مدیران اجرایی روز چهارشنبه گفتند که افزایش قیمت آن در طول سال 2022 ادامه خواهد داشت و پیشبینی کردند که سودآوری بالاتر و حاشیه سود در سه ماهه آینده بهبود یابد، حتی در حالی که هزینههای نیروی کار، حملونقل و مواد خام به دلیل آشفتگی زنجیره تامین جهانی همچنان بالا میرود.
آندره شولتن، مدیر مالی P&G در مصاحبه ای گفت: «مصرف کننده بسیار انعطاف پذیر است و روی این دسته از خانه های تمیز و بهداشت و بهداشت متمرکز است.
تورم ایالات متحده در سال 2021 به سریع ترین سرعت خود در نزدیک به چهار دهه رسید، زیرا عدم تعادل عرضه و تقاضای همه گیر باعث افزایش قیمت ها از خودروهای دست دوم گرفته تا لوازم خانگی شد.
P&G گفت که قیمت ها به طور متوسط در سه ماهه آخر 3 درصد افزایش یافته است و افزایش قیمت نیمی از رشد درآمد شرکت در این دوره را تشکیل می دهد. حجم بالاتر نیمی دیگر را به خود اختصاص داده است. P&G درآمد این سه ماهه را 21 میلیارد دلار گزارش کرده است.
درآمد اضافه شده به جبران افزایش قیمت مواد خام، نیروی کار و حمل و نقل کالا کمک کرد، زیرا مشکلات زنجیره تامین همچنان بر تقریباً هر صنعت فشار می آورد.
سود اصلی هر سهم P&G نسبت به مدت مشابه سال قبل 1 درصد افزایش یافت و به 1.66 دلار رسید. با وجود درآمدهای اضافی و کاهش هزینه، حاشیه ها کاهش یافت. جان مولر، مدیر اجرایی، که در ماه نوامبر مدیریت شرکت را برعهده گرفت، گفت: این شرکت هزینه های زیادی را برای فعال نگه داشتن کارخانه ها و موجودی محصولات تا حد امکان انجام داده است.
روز چهارشنبه، مدیران اجرایی گفتند که هزینههای بالاتر برای نیروی کار، حمل و نقل کالا و مواد خام مانند سوخت، رزین و خمیر کاغذ هیچ رهایی از چشمانداز وجود ندارد. آقای شولتن، مدیر مالی، گفت: «انعطافی که ما در مورد آن صحبت کردیم که افراد عرضه ما تولید کردهاند، به صورت رایگان ارائه نمیشود. همه منابع ما از مواد از نظر جغرافیایی، با هزینه بیشتری همراه است."
P&G که در سرتاسر همهگیری همهگیری نسبت به رقبای خود سودهای فروش ثابتتری داشته است، پیشبینی درآمد خود را برای سال مالی منتهی به 30 ژوئن افزایش داد، حتی در حالی که شرکت اعلام کرد هزینهها بالاتر از پیشبینی قبلی خواهد بود.
P&G گفت انتظار دارد در سال مالی جاری 2.8 میلیارد دلار بیشتر به هزینه های کالا، حمل و نقل و مبادلات خارجی اختصاص دهد. این رقم حدود 500 میلیون دلار بیشتر از پیش بینی سه ماهه گذشته است. برآورد درآمد آن بدون تغییر باقی ماند.
آقای شولتن گفت که علاوه بر جذب قیمتهای بالاتر، مصرفکنندگان به محصولات گرانتر و گرانتر نیز روی میآورند، مانند معامله مواد شوینده مایع لباسشویی برای غلافهای تک دوز گرانتر.
طیف گستردهای از شرکتهای محصولات مصرفی، از جمله رقبای P&G، Unilever PLC و Kimberly-Clark Corp.، افزایش قیمتها را برای جبران هزینههای بالاتر در میان مشکلات موجود در زنجیره تامین جهانی اعمال کردهاند.
او گفت که افزایش اخیر موارد Covid-19 به دلیل نوع Omicron که به سرعت گسترش مییابد، رفتار احتکار را که منجر به کمبود دستمال توالت، پاککنندهها و سایر محصولات در طول موجهای قبلی شد، تحریک نکرد.
فروش محصولات برای درمان مشکلات تنفسی افزایش یافت و باعث افزایش 20 درصدی درآمد برای واحد سلامت شخصی P&G شد که شامل برندهای Vicks و NyQuil است.
P&G اکنون انتظار دارد که فروش ارگانیک، که معاملات و جابجایی ارز را حذف می کند، 4 تا 5 درصد برای سال مالی رشد کند که از پیش بینی قبلی برای رشد 2 تا 4 درصدی بیشتر است.
مشترک شدن در خبرنامه Mint * یک ایمیل معتبر وارد کنید * از اینکه در خبرنامه ما مشترک شدید متشکریم.
هرگز داستانی را از دست ندهید! با نعنا در ارتباط و مطلع باشید.
دانلود
برنامه ما در حال حاضر!